Apteka XXI wieku w nowych uregulowaniach prawnych

Kliknij autora aby wyszukać wszystkie publikowane przez niego artykuły:
Katarzyna Przybylska, Monika Szeibe

2 (39) 2014 s. 182–185
Kliknij aby wrócić do spisu treści
182_2_39_2014.pdf
Cyfrowa wersja artykułu (plik PDF)

Fraza do cytowania: Przybylska K., Szeibe M. Apteka XXI wieku w nowych uregulowaniach prawnych. Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu. 2014;2(39):182–185.

Apteki z dniem 01 stycznia 2012 roku, gdy weszła w życie ustawa refundacyjna, stanęły przed koniecznością dostosowania się do nowych uregulowań. Ustawa wymusiła na właścicielach aptek szukanie nowych sposobów promocji swojej placówki. Wiele aptek musiało zmodyfikować swoją strategię marketingową, aby utrzymać się na rynku i być konkurencyjnymi. Obserwuje się trend umacniania pozycji rynkowej sieci aptecznych, a słabnący udział aptek indywidualnych. Głównie te apteki zmuszone są poszukiwać pośród elementów swojej działalności, atrybutów, które pozwolą im istnieć na tle sieci. Podstawą wyróżnika powinna stać się jakość obsługi, rozwijanie opieki farmaceutycznej, wsparcie pacjenta w procesie podejmowania decyzji, ale także przemyślane usytuowanie.

Słowa kluczowe: ustawa refundacyjna, lek refundowany, strategia marketingowa, relacja farmaceuta‑pacjent.



Copyright © 2006–2018 Polski Przegląd Nauk o Zdrowiu. Wszelkie prawa zastrzeżone